Bezglutenowy tort cytrynowy z białą czekoladą i malinami

Niektórzy uwielbiają truskawki w czekoladzie mlecznej. A ja ubóstwiam maliny z białą czekoladą! Więc gdy robiłam swój własny tort, wiedziałam, że to to połączenie będzie odgrywało pierwszą rolę. Do tego cytrynowy bezglutenowy biszkopt i było nieziemsko pysznie!



Biszkopt bezglutenowy nie jest tak delikatny i puszysty jak ten ze zwykłej mąki, ale nie oczekiwałam tego. Najważniejsze było dla mnie, żeby był miękki, smaczny i dał się przekroić. I... udało się! Cytrynowy biszkopt był rewelacyjnie słodko-kwaśny, tak jak lubię, a dzięki nasączeniu wręcz rozpływał się w ustach. Do tego słodka od czekolady bita śmietana i kwaskowe maliny, za którymi po prostu przepadam. Dla mnie to tort idealny!

Ale uwaga - na jednym kawałku może się nie skończyć ;)

Składniki na biszkopt: (tortownica o średnicy ok. 24 cm)
  • 5 jajek
  • 50 g mąki ziemniaczanej
  • 40 g mąki ryżowej
  • 35 g mąki gryczanej
  • 20 g mąki kukurydzianej
  • 15 g tapioki
  • 150 g ksylitolu
  • skórka z połowy cytryny
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia 
  • szczypta soli
Białka oddzielam od żółtek. Ubijam na sztywną pianę; podczas ubijania dodaję sól, a potem partiami ksylitol. Następnie dodaję po jednym żółtku i miksuję do połączenia.
Dodaję przesiane mąki z proszkiem do pieczenia, skórką z cytryny i sokiem. Delikatnie mieszam szpatułką.
Spód tortownicy wykładam papierem do pieczenia. Wylewam do niej ciasto.
Piekę 40-45 minut w 170 stopniach (można sprawdzić patyczkiem - powinien być suchy - albo delikatnie nacisnąć na górę ciasta, powinna być sprężysta i wrócić do swojego kształtu).
Po upieczeniu biszkoptu tortownicę odwracam do góry nogami i tak zostawiam do wystudzenia.

Składniki na pozostałą część tortu:
  • tabliczka białej czekolady (200 g)
  • 0,5 l śmietany kremówki
  • ok. 300-500 g malin (zależy od fantazji podczas dekorowania)
  • sok z połowy cytryny, kilka łyżek wody + 1-2 łyżki ksylitolu (do smaku)
Biszkopt po ostudzeniu wyciągam z tortownicy i kroję na 2 lub 3 blaty (dla bezpieczeństwa u mnie tylko dwa, ale następnym razem pokuszę się o 3).
Sok z cytryny i wodę wlewam do małego garnuszka, dodaję ksylitol i podgrzewam do rozpuszczenia. Takim syropem nasączam górę każdego blatu biszkoptowego.
W kąpieli wodnej rozpuszczam czekoladę. Dobrze schłodzoną śmietankę miksuję na sztywno. Gdy czekolada nieco przestygnie, ale nadal jest płynna, dodaję ją powoli do śmietany, cały czas miksując.
Rozprowadzam cienką warstwę śmietany na pierwszej części ciasta, układam na tym maliny i przykrywam śmietaną. Na to kolejny blat biszkoptu i tak aż do końca. Dekoruję śmietaną i malinami.

Tort koniecznie trzeba przechowywać w lodówce.





Ten bezglutenowy tort cytrynowy z białą czekoladą i malinami znika w ekspresowym tempie, więc nie łatwo zrobić mu zdjęcia. Tutaj jednak nieco lepiej widać środek i całość:



Komentarze

Prześlij komentarz

Zaciekawiłam? Zainspirowałam? Masz pytania albo chcesz wyrazić swoją opinię? Napisz, będzie mi bardzo miło!

Popularne posty z tego bloga

Pizza bezglutenowa - spód do pizzy z cukinią

Ciasto mandarynkowe - bez glutenu, bez laktozy

Zdrowe tiramisu w formie kuleczek

zBLOGowani.pl