Zdrowe tiramisu w formie kuleczek

Malutkie, słodkie, akurat na jeden raz. A co najlepsze - całkiem zdrowe i można je zajadać bez wyrzutów sumienia! Jeśli, ktoś - tak jak ja - uwielbia deser tiramisu, to te kuleczki z całą pewnością skradną jego serce. Moje w każdym razie podbiły i mam zamiar wprowadzać kuleczki tiramisu do mojego jadłospisu zdecydowanie częściej ;)



Bazą fit kuleczek tiramisu są płatki owsiane - można użyć albo błyskawicznych, albo górskich. Te pierwsze będą delikatniejsze i mniej wyczuwalne, ale i te drugie rewelacyjnie się sprawdzą. Do tego oczywiście mascarpone, kawa i kakao. Na samą myśl można zgłodnieć!



Składniki:

1,5 szklanki płatków owsianych (bg)
150-170 g mascarpone
4-5 łyżek jogurtu naturalnego
2 łyżki miodu (można dać więcej, jeśli lubi się bardziej słodkie)
2 łyżki kawy rozpuszczalnej, ale fajnie jest jedną zamienić na zwykłą sypaną, wtedy tiramisu jest naprawdę kawowe
kilka łyżek kakao do obtoczenia

Mieszam ze sobą płatki, mascarpone, jogurt, miód i kawę. Odstawiam w chłodne miejsce na kilka godzin. W tym czasie płatki zmiękną, a wszystkie smaki się połączą.
Ilość każdego ze składników można dowolnie modyfikować. Trzeba spróbować masę, żeby sprawdzić, czy stworzyliśmy tiramisu idealne dla nas ;) Można też poeksperymentować i do tiramisu dodać wanilię, cynamon, brandy albo rum.
Żeby zrobić kuleczki, masę nabieram łyżeczką, kulam w dłoniach i obtaczam w kakao.



Kuleczki tiramisu są dobre zarówno od razu, jak i po ponownym schłodzeniu.
Mają jedną wadę - są tak dobre, że trudno zatrzymać się na kilku sztukach... ;)



Komentarze

  1. Powiedz mi, czy one chociaż odrobinę przypominają w smaku tiramisu? Bo chciałabym je wypróbować, a niestety jestem wybredna, jeżeli chodzi o smaki ;-)

    W wolnej chwili zapraszam na swojego bloga kulinarnego: http://bitasmietanka.blogspot.com/

    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie tak, przypominają! Największą różnicę robią płatki owsiane, bo zamiast leciutkiego biszkoptowego ciasta mamy dość zwartą masę i płatki są nieco wyczuwalne. Ale smak - dla mnie bomba :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Zaciekawiłam? Zainspirowałam? Masz pytania albo chcesz wyrazić swoją opinię? Napisz, będzie mi bardzo miło!

Popularne posty z tego bloga

Pizza bezglutenowa - spód do pizzy z cukinią

Ciasto mandarynkowe - bez glutenu, bez laktozy

Bezglutenowy tort cytrynowy z białą czekoladą i malinami

zBLOGowani.pl