Co upiec...? #1 z mąki amarantusowej

Macie też tak, że kupujecie jakiś produkt pod wpływem chwili, dobrych opinii znajomych, rekomendacji wyczytanych w internecie albo wyjątkowo zachęcającej reklamy? Leży potem w szafie lub w szufladzie i nie wiadomo do końca, co z nim zrobić... Miałam tak i ja z mąką amarantusową.

Kupiłam ją podczas jednych z moich bezglutenowych zakupów, ponieważ usłyszałam o niej wiele dobrego od siostry. Amarantus jest nazywany najzdrowszym ze zbóż, jest bogaty w minerały (mangan, magnez, żelazo, selen, fosfor) i witaminy (B2, B5, B6, B9, C, E). Sporo w nim białka, które jest w dodatku dobrze przyswajalne. Jak więc tu go nie kochać?

Mąkę z amarantusa więc posiadam, ale.. nie umiem wykorzystać. Raz dodałam do chleba, raz do ciasteczek - i na tym skończyły się pomysły. Zaczęłam więc w poszukiwaniu inspiracji szperać w internecie. Gdy szukam czegoś dość niszowego albo oryginalnego, najczęściej przeglądam blogi anglojęzyczne. Tak było i tym razem. Sposobów wykorzystania mąki z amarantusa znalazłam w dodatku nie jeden, nie dwa, a dziesięć! Dodawanie ich do zakładek sprawiłoby, że pewnie ich później bym nie znalazła, więc postanowiłam zapisać je w inny sposób...
I tak powstał pomysł na serię. Tak, całą serię wpisów :)
Dziś pierwszy z nich: Co upiec...? #1 z mąki amarantusowej



Na ogół szukam przepisów prostych, składających się z produktów, które posiadam lub do których mogę mieć szybko dostęp. Nie zawierają glutenu ani rafinowanego cukru (a jeśli, to można go zamienić lub pominąć). Kierując się tymi zasadami, odnalazłam następujące przepisy:

  1. Gluten Free Snack – Healthy Amaranth Flour Crackers, krakersy z miodem i solą
  2. Herb and Garlic Amaranth Crackers, krakersy czosnkowo-ziołowe
  3. Gluten-Free Super Seed Crackers, krakersy z nasionami 
  4. Sweet Potato Protein Pizza Base, spód do pizzy z batatów
  5. Amaranth Poori, indyjski chleb puri
  6. Vegan Poppyseed Amaranth Cake, wegańskie ciasto z makiem
  7. Cranberry Yum Bars, ciasto z żurawiną
  8. Amaranth Coffee And Walnut Cake, ciasto kawowe z orzechami włoskimi
  9. Cardamom Amaranth Cookie, ciasteczka z kardamonem
  10. Pecan, vanilla bean, and rum shortbread cookies, ciasteczka z orzechami pekan, wanilią i rumem



Ja na pewno wypróbuję kilka z nich! A może macie jakieś sprawdzone przepisy z mąką amarantusową? :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pizza bezglutenowa - spód do pizzy z cukinią

Ciasto mandarynkowe - bez glutenu, bez laktozy

Zdrowe tiramisu w formie kuleczek

Bezglutenowy tort cytrynowy z białą czekoladą i malinami

zBLOGowani.pl