Domowe lody z truskawek (+ kiwi oraz mojito)

Lato w pełni, upały dają w kość i jedyne, co przychodzi mi do głowy, to - LODY! Ale najlepiej takie orzeźwiające, nie za słodkie, pyszne, no i zdrowe... Jak to zrobić? Bardzo prosto! Należy samemu zrobić domowe lody na patyku. Wystarczy zmiksować ulubione składniki, wypełnić foremki, włożyć do zamrażarki i po kilku godzinach delektować się najlepszymi domowymi lodami! Dziś podaję wyjątkowo aż dwa (!) przepisy na moje lody - tym razem coś dla fanów kwaśnych smaków.

Domowe lody na patyku skradły moje serce od razu. I chyba nikogo to nie dziwi, bo przecież wszyscy lubimy lody. I wszyscy lubimy, gdy coś jest zdrowe i smaczne (nie uwierzę, że ktoś tak nie ma!). Lody z truskawek bez dodatku cukru, a także bez mleka są świetną alternatywą dla kupnych mrożonek i biją je na głowę.

Dziś w roli głównej - lody z truskawek i kiwi oraz lody mojito z truskawkami.




Do tych pierwszych potrzebujemy:

  • 3 garście truskawek
  • 2 dojrzałe kiwi
  • opcjonalnie: nieduży dojrzały banan

Truskawki opłukuję, odcinam szypułki, wrzucam do blendera. Kiwi obieram, dorzucam do truskawek. Jeśli mam dojrzałego banana i ochotę na coś słodszego, dodaję i niego. Miksuję na gładko. Przelewam do foremek, wkładam do zamrażarki na przynajmniej 4 godziny.




Do lodów o smaku mojito potrzebne są:

  • kilka dużych truskawek
  • sok z 1 cytryny
  • sok z 1 limonki
  • pół garści listków mięty
  • pół szklanki wody gazowanej
  • opcjonalnie: łyżeczka ksylitolu

Truskawki myję i odcinam szypułki. Kroję w plasterki. W blenderze miksuję cytrynę, limonkę, umyte listki mięty, wodę i ksylitol. W foremkach układam truskawki. Przelewam do nich zawartość blendera, zamykam i wkładam do zamrażarki. Po 4 godzinach zajadam idealnie kwaśne i orzeźwiające lody.



Domowe lody z truskawek to idealny sposób na upalne letnie dni! A jakie są Wasze sposoby na radzenie sobie z wysoką temperaturą?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pizza bezglutenowa - spód do pizzy z cukinią

Ciasto mandarynkowe - bez glutenu, bez laktozy

Bezglutenowy tort cytrynowy z białą czekoladą i malinami

Zdrowe tiramisu w formie kuleczek

zBLOGowani.pl