Bezglutenowe pierogi (kluski) leniwe

Pierogi leniwe to jedne z moich ulubionych dań z dzieciństwa. Do tej pory pamiętam ten twarożkowy smak i delikatne ciasto, a to wszystko polane masłem i oprószone cukrem... Żeby nieco zbliżyć się do swoich wspomnień, postanowiłam tworzyć bezglutenową wersję tych leniwców. Ponieważ moje lenistwo osiągnęło podczas gotowania apogeum, zamiast formować wałek od razu kulałam pierogi w rękach - dlatego powstały nie pierogi, a kluski leniwe. Ale nadrabiają smakiem i konsystencją - są identyczne z tymi pszennymi!



Przepis na te pierogo-kluski leniwe jest banalnie prosty i potrzeba tylko kilku składników. Podaję proporcje dla jednej osoby, dla większej ilości wystarczy pomnożyć :)


Składniki:

  • 130 g twarogu (u mnie półtłusty)
  • 1 jajko
  • 25 g mąki ryżowej
  • 15 g mąki gryczanej + trochę do ewentualnego podsypywania
Wszystkie składniki zagniatam. Ciasto będzie dość mocno kleić się do rąk, ale dzięki temu będzie miękkie. Można dosypać mąki, ale wtedy leniwe będą bardziej zbite. 
Kulki formuję w zwilżonych dłoniach. Gotuję w lekko osolonej wodzie przez 2 minuty. 

Tym razem pierogi leniwe podałam bez cukru, ale nie mogłam oprzeć się masłu. Do tego jeszcze cynamon i można zajadać! 



A Wy z czym byście je podali? :)




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pizza bezglutenowa - spód do pizzy z cukinią

Ciasto mandarynkowe - bez glutenu, bez laktozy

Zdrowe tiramisu w formie kuleczek

Bezglutenowy tort cytrynowy z białą czekoladą i malinami

zBLOGowani.pl