Bezglutenowe wrapy gryczane

Któż nas nie lubi wrapów? Są świetną alternatywą dla kanapek, fajnie je jeść na śniadanie, lunch albo kolację. Mam w swoim repertuarze kilka przepisów na bezglutenowe wrapy; tym razem padło na te z mąki gryczanej - czyli moje ulubione.



Wrapy gryczane można traktować też jak naleśniki - tak naprawdę nie wiem, która nazwa lepiej do nich pasuje. Ale najważniejsze, że są smaczne, bez glutenu, bez laktozy, a przy okazji robi się je bardzo szybko!

A oto przepis na bezglutenowe wrapy gryczane:

Składniki: (na 3 sztuki)

  • 1 jajko
  • 3 łyżki mąki gryczanej
  • szczypta soli
  • kilka łyżek wody (4-5 lub więcej, w zależności od konsystencji, którą chcemy uzyskać)
  • ewentualne przyprawy - u mnie szczypta oregano i szczypta chlorelli (stąd nieco zielony kolor)

Jajko rozkłócam, dodaję mąkę, sól i przyprawy. Dobrze mieszam, a następnie dolewam wodę. Z reguły tyle, żeby ciasto przypominało te na naleśniki. Smażę na suchej patelni, pod przykryciem. Można jednak dodać odrobinę oleju.




Tę wersję wrapów lubię, ponieważ są bardzo wdzięczne - nie rozpadają się, są elastyczne, więc można pofolgować sobie z nadzieniem. Poza tym do wrapów gryczanych pasuje wiele dodatków. Tym razem postawiłam na moją pastę z bobu (przepis tutaj), sałatę prosto z ogródka i tahini. Wyszło pysznie!

Z czym Wy byście zjedli takie wrapy? :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pizza bezglutenowa - spód do pizzy z cukinią

Ciasto mandarynkowe - bez glutenu, bez laktozy

Zdrowe tiramisu w formie kuleczek

Bezglutenowy tort cytrynowy z białą czekoladą i malinami

zBLOGowani.pl